مراحل ثبت نام در دانشگاه های آمریکا

دسته بندی: لم اپلای

2020/10/14


ایالات متحده بیش از 250 دانشگاه و کالج دارد که همگی در آخرین رتبه بندی های موسسات آموزش عالی ایجاد شده توسط Times Higher Education ، US News و TopUniversities دارای رتبه های بسیار بالایی هستند. هرساله صدها دانشجو تصمیم می گیرند تا برای یک دانشگاه یا کالج در ایالات متحده آمریکا ثبت نام کنند و ادامه تحصیل دهند. اما، چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که در یکی از پروگرم های این دانشگاه ها و کالج ها پذیرفته می شوید؟ در ادامه برخی از مراحل و رویکردهای مناسب انتخاب دانشگاه و اطمینان از آنچه برای پذیرش لازم است را توضیح داده ایم.

چگونه می توانم تحصیل در ایالات متحده را شروع کنم؟

پاسخ: به عنوان یک دانشجوی آینده بین المللی، چهار مرحله اساسی وجود دارد که باید برای ادامه تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده امتحان کنید.

اولین قدم این است که تصمیم بگیرید برای کدام دانشگاه ها باید اپلای کنید. این کار غالباً کار پیچیده ای است، زیرا برای یک انتخاب خوب، شما باید اطلاعات زیادی را بدانید. اطلاعاتی درمورد هر دانشگاه یا کالج مانند نرخ پذیرش دانشجو، مدارک موردنیاز و بسیاری دیگر و همچنین اینکه کدام دانشگاه ها یا کالج ها باتوجه به رزومه شما، مناسب هستند. اگر ایده ای در مورد چگونگی انتخاب دانشگاه یا کالج ندارید، می توانید از مشاوران اپلای پلاس کمک بگیرید. مشاوران اپلای پلاس می توانند توصیه های بسیار خوبی در مورد دانشگاه ها یا کالج ها ارائه دهند که باید در نظر داشته باشید.

بعد از اینکه تصمیم گرفتید کدام دانشگاه ها با توجه به رزومه شما مناسب هستند، مرحله بعدی چک کردن سایت دانشگاه هایی است که انتخاب کرده اید. مدارک مورد نیاز برای پذیرش و ددلاین پروگرم های موردنظرتان را پیدا و یادداشت کنید. اگر قصد دارید تزبیس اپلای کنید، اطلاعات اساتید مرتبط با رشته خودتان را یادداشت کنید و شروعبه مکاتبه با آنها کنید. برای دریافت اطلاعات اساتید مرتبط با رشته خودتان و همچنین لیست دانشگاه ها و رشته مدنظرتان، می توانید از خدمات اپلای پلاس استفاده کنید. این مرحله، زمان خوبی برای شرکت در آزمون های زبان مثل تافل یا آیلتس و سایر امتحانات مورد نیاز ورودی دانشگاه هاست.

مرحله سوم تکمیل اپلیکیشن پروگرم هایی است که تصمیم گرفته اید در آنها شرکت کنید. به همراه اپلیکیشن خود لازم است تا تعدادی مدارک دیگر که قبلا از سایت دانشگاه چک کرده بودید را ارسال کنید، مانند مدارک تحصیلات پیشین، ریزنمرات و ... .

مرحله آخر نیاز به حوصله دارد. شما باید صبر کنید تا دانشگاه یا کالج تصمیمات خود را در مورد پذیرش شما بگیرند. این کار ممکن است مدتی طول بکشد، بنابراین صبور باشید (و زود اپلای کنید!). هنگامی که پذیرفته شدید، فرمی به نام I-20 برای شما ارسال می شود که همان مدرکی است که برای دریافت ویزای دانشجویی به آن نیاز خواهید داشت. فرم I-20 را از دانشگاهی که می خواهید اپلای کنید بگیرید و به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایالات متحده تحویل دهید. گذرنامه و مدارک پشتیبانی مالی (اظهارات بانکی، فاند، بورس تحصیلی و غیره) را به همراه داشته باشید. معمولاً لازم است تا برای ویزای F-1 اقدام کنید. پس از مصاحبه و دریافت تأیید، ویزا در پاسپورت شما مهر می شود. سپس شما آماده هستید تا برای شروع تحیل تان به ایالات متحده بیایید. برای جلوگیری از ناامیدی لحظه آخری، مقدمات سفر خود را از کمی قبل تنظیم کنید.

 

رشته های محبوب در ایالات متحده

در هر دانشگاه در ایالات متحده، می توانید یک پروگرم تحصیلی متناسب با نیازها یا علاقه خود پیدا کنید. در اینجا برخی از گزینه های مختلفی که می توانید انتخاب کنید وجود دارد:

  • مدارک MBA
  • کارشناسی ارشد مدیریت رسانه
  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر
  • کارشناسی ارشد مهندسی
  • کارشناسی ارشد روانشناسی

 

دانشگاه های محبوب در ایالات متحده

در اینجا چند دانشگاه برتر ایالات متحده وجود دارد که بهتر است برای تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرید:

 

همچنین می توانید مدرک کارشناسی ارشد آنلاین را از دانشگاه های مستقر در ایالات متحده انتخاب کنید. در اینجا فقط چند نمونه ذکر شده است:

  • دانشگاه والدن
  • دانشگاه آنلاین کترینگ

 

نکات مفید اپلای برای دانشگاه های ایالات متحده

  • اکثر دانشگاه ها به شما این امکان را می دهند که مستقیماً در وب سایت های خود دانشگاه اپلای کنید.
  • هنگام اپلای در دانشگاه های آمریکا حتماً الزامات را با دقت بخوانید. برخی از آنها برای پذیرش به آزمون های استاندارد (به عنوان مثال GRE ، GMAT ، MCAT ، LSAT) نیاز دارند و برخی دیگر به عنوان بخشی از روند اپلای، مدارک مختلف (نمونه رایتینگ، پورتفولیو، لیست اختراعات ثبت شده) را درخواست می کنند.
  • بیشتر دانشجویان برای افزایش شانس پذیرش برای 3 الی 5 دانشگاه اپلای می کنند. (البته درصورت اپلای برای پروگرم های تزبیس، برای افزایش شانس پذیرش خود و همچنین دریافت فاند از اساتید، بهتر است با چند صد استاد مکاتبه کنید.)
  • اپلیکیشن فی دانشگاه ها معمولا بسته به دانشگاه بین 75 تا 100 دلار است. اگر در پرداخت اپلیکیشن فی خود مشکلی دارید، مستقیماً با دانشگاه یا آفیس دانشکده تماس بگیرید.
  • دانشجویان غیرآمریکایی ممکن است ملزم به ارائه مدرکی باشند که مهارت های زبان انگلیسی آنها برای حضور در کلاس ها را اثبات کند. حتماً گواهینامه های TOEFL iBT ، IELTS Academic ، PTE Academic یا C1 Advanced را قبل از شروع روند اپلای در اختیار داشته باشید.

ایالات متحده در حال حاضر سیستم درخواست برای همه دانشگاه ها، مانند کشور هلند یا انگلستان ندارد. دانشجویان محلی و بین المللی باید مستقیماً از طریق سایت دانشگاه ها اپلای کنند. از لینک های موجود در وب سایت های دانشگاه استفاده کنید و دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

 

شرایط زبان برای پروگرم های دانشگاه های امریکا

برای اطمینان از اینکه می توانید به طور موثر در کلاس های شرکت کنید و مطالب را یاد بگیرید، باید نشان دهید که مهارت کافی در زبان انگلیسی برای اپلای و پذیرش در دانشگاه های ایالات متحده را دارید. حداقل نمرات بستگی زیادی به پروگرم و دانشگاه دارد. بیشتر دانشگاه های ایالات متحده یکی از این آزمون ها را می پذیرند:

  • آیلتس آکادمیک
  • تافل iBT
  • آزمون پیرسون
  • C1 Advanced (قبلاً با نام Cambridge English Advanced شناخته می شد)

وبسیات دانشگاه ها و پروگرم ها را به دقت بررسی کنید تا حداقل نمره آزمون های مورد نیاز آنها از متقاضیان را ببینید.

 

مدارک مورد نیاز اپلیکیشن دانشگاه

دانشگاه ها و پروگرم های مختلف، به مدارک مختلف احتیاج دارند. با این حال، موارد زیر، مدارکی هستند که به احتمال زیاد اگر برای دانشگاهی در ایالات متحده اقدام می کنید، نیاز خواهید داشت:

  • ریز نمرات (دبیرستان و / یا دانشگاه)
  • رزومه
  • نمرات آزمون ها (SAT ، ACT ، GRE ، GMAT)
  • مدرک زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • اپلیکیشن فی
  • نمونه رایتینگ
  • عکس پاسپورت

مدارک مورد نیاز برای هر مقطع را اینجا ببینید.

 

ددلاین اپلیکیشن دانشگاه های ایالات متحده

اگر متقاضی دریافت مدرک لیسانس (کارشناسی) در ایالات متحده هستید، دانشگاه ها به طور معمول دو ددلاین - پذیرش زودهنگام و پذیرش منظم را ارائه می دهند.

  • اگر متقاضی پذیرش پاییز هستید، ددلاین اولیه برای اکتبر تا نوامبر سال قبل خواهد بود.
  • اگر متقاضی پذیرش پاییز هستید، ددلاین پذیرش منظم بین فوریه و مارس همان سال خواهد بود.

اگر متقاضی دریافت مدرک تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد یا دکترا) هستید، مهلت درخواست دانشگاه آمریکایی شما به ترمی که در آن ثبت نام می کنید بستگی دارد (ورودی بهار یا پاییز).

  • اگر متقاضی پذیرش پاییز هستید، ددلاین پروگرم شما می تواند از ژانویه تا مارس باشد.
  • اگر متقاضی پذیرش بهار هستید، ددلاین پروگرم شما احتمالاً بین جولای و سپتامبر سال قبل است.

این ددلاین ها بسته به اینکه متقاضی چه پروگرمی هستید یا در کدام دانشگاه ها می خواهید ثبت نام کنید، می توانند بسیار متفاوت باشند. اگر از ددلاین صحیح مطمئن نیستید حتماً سایت دانشگاه را چک کنید یا با آفیس دانشکده تماس بگیرید.

 

 


دیدگاه کاربران

اتنا غفوریان


1400/08/26 16:49 پاسخ

عاطفه رضی

دانشجوی مهندسی پزشکی از دانشگاه باراجین قزوین دو ترم مونده که درسم در مقطع کارشناسی تموم بشه آیا من می توانم الان اقدام به کشور آمریکا برای ارشد کنم یانه

1402/07/06 23:33 پاسخ

اپلای پلاس

سلام دوست عزیز. بله. ولی اگر بخواید مکاتبه با اساتید انجام بدید باید حدود 9 ماه قبل از شروع ترم با اساتید ارتباط بگیرید که به ددلاین ها برسید.

1402/07/20 01:19 پاسخ

عارفه رضی

من کلاس دوازدهم در رشته طراحی دوخت هستم معدل من همیشه بالای نوزده نیم بوده برای دانشگاه می خوایم به یکی از دانشگاههای آمریکا اقدام کنم آیا من برای بهمن ما می تونن اقدام کنم

1402/07/06 23:37 پاسخ

اپلای پلاس

سلام دوست عزیز. اول از هر چیزی باید مدارکتون رو آماده بکنید اعم از مدارک تحصیلی و زبان و ... . در عین حال هم میتونید برای هر ترمی اپلای بکنید و محدودیتی ندارن معمولا.

1402/07/20 01:17 پاسخ